Otázky a odpovědi týkající se služby INTERNET

Jakou rychlost mám na stahovaní a odesílání?

Tyto rychlosti jsou u SPCNET nastaveny na stejnou hodnotu. Při tarifu s rychlostí 4Mbit je nastaveno stahování i odesílání na 4Mbit. Označení v cenících by bylo 4Mbit/4Mbit.

Jakou máte agregaci připojení?

Agregace připojení jednotlivých zákazníků je 1:1. To znaméná, že každý zákazník má svou vlastní vyhrazenou rychlost a nesdílí ji s žádným jiným zákazníkem.

Lze přerušit odběr internetu?

Ano. Umožníme Vám přerušit odběr služby na maximálně 2 měsíce během 12 měsíců. Požadavek na přerušení musí být doručen min. 5 dnů před začátkem kalendářního měsíce přerušení služby a nesmíte mít u nás evidován žádný dluh za služby. Přerušení plateb je možné pouze u smluv, které jsou na dobu neurčitou (uplynula doba určitá).

Chci změnit rychlost Internetu?

Pro změnu služby je nutné uzavřít písemný dodatek ke smlouvě.

Jak poznám, který tarif pro mě platí?

Výběr je poměrně snadný. Pokud je Vaše adresa uvedená v seznamu tarifů OPTI, tak lze si vybrat z tarifů OPTI, OPTIx2, a PEVNÁ. Pro vše ostatní platí tarif HOME (PHONE A PEVNÁ pouze po testu linky).

Zrychlíte mi internet, když změníte ceníkové rychlosti?

Ano. Všichni uživatelé mají vždy nastavenu rychlost dle aktuálního ceníku. Pokud máte dnes nastaven tarif OPTI2 za cenu 460,- s rychlostí 30 Mbit a my tuto rychlost v ceníku zvýšíme, bude Vám automaticky Vaše rychlost upravena podle aktuálné nabídky.

Kolik doma můžu připojit PC?

V jedné domácnosti můžete připojit 4 i více zařízení. Potřebujete k tomu zařízení(router), které umí vytvořit potřebný počet zásuvek. Všechny takto připojené zařízení se společně dělí o rychlost linky - sdílejí linku. Velmi populární je připojení wifi routeru, který Vám umožní připojit 4 zařízení po klasickém drátu a současně se můžete připojit přes bezdrát, třeba notebookem.

Mám tarif HOME a nedosahuji objednané rychlosti

 

Rychlosti uživatelů jsou nastaveny pro každého samostatně a rychlost připojení vašeho počítače by se němala měnit s aktivitou ostatních uživatelů. Kvalitu a dostupnost připojení k Internetu jsme schopni ovlivnit mezi Vašim bytem a našimi routery. Je však mnoho věcí, které ovlivnit nemůžeme.

  • Datový kabel v bytě je poškozen domácím zvířetem - pes, morče, potkan,papoušek nebo králík
  • Nesprávným umístění rozvodu, kde se kabel poškodí - šroubem v prahu dveří,nebo skřípnutý pod nábytkem, mesi dveřmi a zárubní nebo přitlučený hřebíkem
  • Kabel je odpojen samotným uživatelem v menu počítače, nebo fyzicky odpojen ze síťové karty počítače.
  • Snížení rychlosti je velmi často způsobeno přítomností virů v operačního systému Windows v počítači uživatele. Také přítomnost spyware nebo i mnoho úmyslně spuštěných programů zatíží počítač, nebo změní nastavení, tak že se stává nepoužitelný.
  • Použitím bezdrátového spojení v rámci bytu se výrazně degradujete kvalitu a spolehlivost vašeho připojení.
  • Nelze opomenou, že hodně záleží na zatížení a kvalitě připojení vzdáleného počítače-serveru ke kterému se připojujete. Poskytovatelé internetového připojení vzdálených serverů se kterými komunikujete, chrání své zájmy třeba filtrováním obsahu, přístupu nebo rychlosti spojení s jednotlivými náštěvníky svého serveru.

U bezdrátového připojení uživatelů se přidávají se další komplikace

Situaci komplikuje stále více se rozšiřující počet lidí, kteří mají doma vlastní přístupové body. Vysílacích kanálů je jen velmi málo a vzájemné rušení ještě více znehodnocuje kvalitu připojení. I zde je mnoho věcí, které ovlivnit nemůžeme při našem servise řešíme nejčastěji tyto poruchy připojení:

  • Zaseknutí zařízení po poklesu napětí v rozvodné elektrické síti.
  • Odpojené wifi adaptéry z napájení.
  • VELMI ČASTO rušení vlastním wifi zařízením.
  • Poškození za bouřky.

Toto jsou jen některé důvody, proč nelze zaručit (garantovat), že námi nastavené rychlosti bude vždy dosaženo.

Mám tarif OPTI a nedosahuji objednané rychlosti

 

Rychlosti uživatelů jsou nastaveny pro každého samostatně a rychlost připojení vašeho počítače by se němala měnit s aktivitou ostatních uživatelů. Kvalitu a dostupnost připojení k Internetu jsme schopni ovlivnit mezi Vašim bytem a našimi routery. Je však mnoho věcí, které ovlivnit nemůžeme.

  • Datový kabel v bytě je poškozen domácím zvířetem - pes, morče, potkan,papoušek nebo králík
  • Nesprávným umístění rozvodu, kde se kabel poškodí - šroubem v prahu dveří,nebo skřípnutý pod nábytkem, mesi dveřmi a zárubní nebo přitlučený hřebíkem
  • Kabel je odpojen samotným uživatelem v menu počítače, nebo fyzicky odpojen ze síťové karty počítače.
  • Snížení rychlosti je velmi často způsobeno přítomností virů v operačního systému Windows v počítači uživatele. Také přítomnost spyware nebo i mnoho úmyslně spuštěných programů zatíží počítač, nebo změní nastavení, tak že se stává nepoužitelný.
  • Použitím bezdrátového spojení v rámci bytu se výrazně degradujete kvalitu a spolehlivost vašeho připojení.
  • Nelze opomenou, že hodně záleží na zatížení a kvalitě připojení vzdáleného počítače-serveru ke kterému se připojujete. Poskytovatelé internetového připojení vzdálených serverů se kterými komunikujete, chrání své zájmy třeba filtrováním obsahu, přístupu nebo rychlosti spojení s jednotlivými náštěvníky svého serveru.

Toto jsou jen některé důvody, proč nelze zaručit (garantovat), že námi nastavené rychlosti bude vždy dosaženo.

Nejde mi odesílat pošta. Internet a příjem pošty je bez problémů.

 

Je nutné zkontrolovat nastavení Vašeho e-mailového klienta. Především server pro odchozí poštu. Ten je jednotný pro celou naší síť - smtp.spcnet.cz

1 | 2 >>